Zanim opublikujesz post

Zanim opublikujesz postIle razy po opublikowaniu postu zauważyłeś, że popełniłeś wiele błędów i literówek?
Co w przypadku, gdy linki, które zamieściłeś, nie działają? Lub kiedy użyłeś błędnych słów kluczowych oraz zapomniałeś o optymalizacji tytułu postu?

Jak widzisz, jest wiele rzeczy, które musisz sprawdzić przed opublikowaniem postu. Niestety, większość z nas zapomina o tym. Dlatego też, zdecydowałem się na stworzenie „Listy Kontrolnej”. Zadaj sobie następujące pytania:

  1. Czy przeczytałem post przed publikacją?
    Ten punkt jest najważniejszy, ale jak się okazuje, większość ludzi nie czyta tego, co napisali i w ciemno publikują post. Jest to błąd, ponieważ jeżeli nie sprawdzisz tego, co napisałeś, to nie będziesz w stanie stwierdzić, czy cały wpis ma sens, czy akapity są w odpowiednim miejscu, czy jakiś wyraz się nie powtarza i tak dalej. Zatem zanim coś opublikujesz, przeczytaj od góry do dołu, co napisałeś.
  2. Czy w poście jest przekaz?
    Czy Twój post wnosi jakąś wartość? Czy w jasny sposób napisałeś  to, co chciałeś przekazać? Spójrz na swój wpis krytycznie i zadaj sobie pytanie, czy to jest to, czego oczekują Twoi czytelnicy. Czy jest wystarczająco informacji, czy może dodać jeszcze więcej wyjaśnień. Dzięki temu wygenerujesz większy ruch na Twojej stronie oraz będziesz na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach.
  3. Jakie są słowa kluczowe?
    Słowa kluczowe są najważniejsze dla wyszukiwarek. Jeżeli chcesz zwiększyć ruch, to musisz używać słów, które są często wyszukiwane. Dodatkowym atutem będzie, jeżeli dane słowa kluczowe będą miały niską konkurencję. Gdzie sprawdzić, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane? W Google Adwords Keyword Tool! Jest to bardzo przydatne narzędzie, które pozwoli Ci na zbadanie rynku. Funkcja ta pokaże Ci wyniki, ile osób na miesiąc wpisuje dane słowo kluczowe. Pamiętaj, aby kierować się tagami, które są bardziej popularne.
  4. Czy tytuł jest chwytliwy?
    Tytuł to najważniejsza część Twojego postu. To on przyciąga najwięcej uwagi i zachęca czytelników. Przede wszystkim upewnij się, czy jest on ciekawy. Sprawdzonym sposobem jest punktowanie, czyli tytuły takie jak „5 porad” czy „10 wskazówek”.
    Po drugie, należy pamiętać, aby w tytule umieścić główne słowa kluczowe, ponieważ pomoże Ci to w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
  5. Czy naniosłem korektę?
    Czytając post za pierwszym razem, przeważnie skupiamy się nad tym, czy zdania są w odpowiednim miejscu i czy cały nasz tekst ma sens. Należy przeczytać go drugi raz, żeby upewnić się, czy nie wkradła nam się jakaś literówka, czy nie zapomnieliśmy o dodaniu przecinka.
  6. Czy wpis nie jest duplikatem poprzedniego postu?
    Upewnij się, czy nie pisałeś już artykułu na podobny temat. Jeżeli obecny wpis jest kontynuacją, bądź rozwinięciem poprzednich tekstów, nie zapomnij o dodaniu linka. Swój wpis możesz wzbogacić również linkami do stron zewnętrznych (przykładowo jeżeli użyty termin nie jest znany, odwołaj się do odpowiedniego wpisu z Wikipedii).
  7. Czy upewniłem się, że wszystkie linki działają?
    Wystarczy, że dodasz kropkę w nieodpowiednim miejscu i Twój link przestanie działać. To ma duży wpływ na nastrój czytelników – jeżeli użytkownik kliknie w link, który nie będzie działać, będzie się denerwować, a Ty nie wykażesz się profesjonalizmem. Przed publikacją nie zapomnij użyć opcji „podejrzyj”, żeby upewnić się, że wszystkie odnośniki działają.
  8. Czy wstawiłem ciekawe zdjęcia?
    Obrazy odgrywają bardzo ważną rolę. Przyciągają uwagę i zachęcają czytelników z zapoznaniem się z tekstem. Zdjęcia pomagają również w optymalizacji tekstu, oraz nierzadko przyciągają użytkowników z Google Grafika.
    Poniżej znajduje się lista stron, z której możesz pobierać zdjęcia:
  • Fotolia.pl – Strona z największą ilością zdjęć. Tutaj znajdziesz zdjęcia każdej kategorii.
  • Freeimages.com – dość spora baza darmowych zdjęć do pobrania. Wśród niekoniecznie dobrych zdjęć, na pewno znajdziesz coś, co przyciągnie Twoją uwagę.
  • Freerangestock.com – Darmowa baza z dużą ilością obrazów.
  • Czy dodałem elementy, które zaangażują czytelników?
    Każdy bloger powinien budować społeczność wśród swoich czytelników. Żeby to osiągnąć, jedną z najlepszych strategii jest ich zaangażowanie do komentowania. Żeby to zrobić, możesz zadać pytanie na końcu wpisu, stworzyć ankietę, lub po prostu zapytać o ich opinię na dany temat.
  • Czy publikuję post w odpowiedniej porze?
    Jak zdobyć najwyższą liczbę czytelników? Analizy wykazują, że  najbardziej „ruchliwe” dni na blogach to poniedziałek, wtorek i środa; najgorszym – niedziela. Nie zapominaj, że posty publikowane wieczorem docierają do większej ilości użytkowników, niż popołudniu. Ale są to ogólne wyniki, więc pamiętaj, żeby sprawdzać statystyk Twojego bloga, żeby wybrać, który dzień jest najlepszy.
    Poza tym zwracaj uwagę na zbliżające wakacjach i świętach. Dostosowuj swoje wpisy do wybranej pory roku i najbliższych eventów.

Mam nadzieję, że ta lista pozwoli Ci na unikanie błędów oraz dzięki temu wygenerujesz większą ilość wejść, jak i samą aktywność  użytkowników.
Chcę, żeby Wasze porady i sugestie również znajdowały się w postach, które publikuję. Dlatego też, jeżeli chcesz coś dodać do tej listy, napisz to w komentarzu.

Ostatnie Komentarze

Napisz Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge