Konto bankowe w UK

Jak założyć prywatne konto bankowe w UK?

W pierwszych dniach po przyjeździe do Wielkiej Brytanii powinniśmy otworzyć swoje konto bankowe. Osoby, które pracują na stałe w Wielkiej Brytanii doskonale o tym wiedzą, ale dyrektorzy spółek LTD często nie zdają sobie z tego sprawy, że konto osobiste również jest im potrzebne do prawidłowego funkcjonowania w systemie brytyjskim.

Oznacza to, że Wasze wynagrodzenie ze spółki powinno w pierwszej kolejności wpływać na rachunek bankowy w UK, a nie do banku w Polsce. Wiele osób myśli, że wystarczy założyć spółkę LTD i od tej pory wypłacać pensję  dyrektorską ze spółki na nasze prywatne konto i mamy około 61 000 wolne od podatku. Otóż muszę Ciebie zmartwić jeżeli Ty też tak myślisz – to jesteś w wielkim błędzie, a problemy (jak wspomniałem we wcześniejszym artykule) nie pojawią się od razu, a zazwyczaj po 2-3 latach. Najczęściej wtedy Wasze biuro rachunkowo-finansowe wycofuje się i zostajecie sami na lodzie z zaległościami do US oraz ZUS-u. Takich przypadków w Polsce jest coraz więcej. Dlatego tak ważne jest otworzenie konta osobistego w UK!

Jakie dokumenty są potrzebne do otworzenia konta w UK?

Wiele zależy od banku w jakim chcecie takie konto otworzyć. Lloyds Bank w wielu swoich placówkach nadal otwiera konta tylko na dowód osobisty, ale i tutaj często są problemy. W innych bardziej prestiżowych i zdecydowanie lepszych bankach jak HSBC czy Barclays już tak kolorowo nie jest i potrzebujemy więcej dokumentów.

Wymagane dokument (minimum 1) do potwierdzenia tożsamości:

  • paszport;
  • dowód osobisty;
  • prawo jazdy brytyjskie lub polskie;

Wymagane dokumenty w celu potwierdzenia adresu:

  • wyciąg z karty debetowej lub kredytowej z polskiego lub brytyjskiego banku (nie starszy niż 3 miesiące) – koniecznie w formie papierowej (wydruk z internetu nie jest akceptowany);
  • pełne prawo jazdy brytyjskie (jeśli nie zostało wykorzystane do weryfikacji tożsamości);
  • list od pracodawcy (jeżeli jesteście dyrektorami spółki sami możecie sobie taki list wystawić) i jest on w większości banków akceptowany;
  • list z Job Center Plus z uzyskaniem numeru NIN;
  • rachunek za abonament telewizyjny;
  • rachunek za elektryczność;
  • certyfikat rezydencji podatkowej.

W większości banków te dokumenty są akceptowane, ale nie we wszystkich. Przed założeniem konta polecam skontaktować się z bankiem na infolinii lub też na live chat. Przedstawić swoją sytuację i zapytać się czy te dokumenty, które mamy, wystarczą.

Praktycznie we wszystkich bankach możemy również założyć konto online, ale i tak będziemy musieli udać się do dowolnej placówki banku, w celu podpisania dokumentów i ich weryfikacji czy są oryginalne. Cały proces wtedy zajmuje maksymalnie 7 dni, ale po pozytywnej weryfikacji online mamy pewność, że konto zostanie założone.

Ostatnie Komentarze

Napisz Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge